maanantai 20. toukokuuta 2013

Mysteeriostajan päivä

Mysteeriostajan päivä voi olla sisällöltään monenlainen, seuraava on esimerkki elävästä elämästä varsin tuoreesta lähihistoriasta (tältä päivältä):

Klo 8.30: Herätys & aamupala. Eväiden ja muistiinpanojen / tehtäväohjeistuksien mukaan pakkaaminen ja niiden mukana olon tuplavarmistaminen. Viimeiset vilkaisut tehtävien vaatimuksista ja tarvittavista havainnoista.

Klo 9:15: Matkaan.

Klo: 9:50 - 15:10: Seitsemän eri tehtävää neljässä eri kaupungissa. Tehtävistä vain yksi on uusi, sellainen jonka shoppaaja on tehnyt vain kerran aikaisemmin. Uudet tehtävät aiheuttavat aina enemmän töitä mielen ja käytännön tasolla. Jokaisen tehtävän jälkeen joko ajaessa paperille muistiinpanojen kirjausta tai pikapysähdys tien viereen ja pikakirjoitusta juuri ja juuri luettavalla käsialalla.
Hermojen kiristystä aikataulun pettäessä tietöiden ja kymmenien kilometrien kiertotien vuoksi. Navigaattori sekoaa pari kertaa ohjaten vikasuuntaan. Ajoa päivän aikana yli 300km.

Klo 15:30: Kakkostyöhön hetkeksi.

Klo 18:30: Kotiin. Ruokaa, kahvia ja pikalepo.

Klo 19:45 - 22:15: Seitsemän raportin tekeminen, sisältäen kuittien kuvaukset, muistiinpanojen purkaminen, kuittien saattaminen elektroniseen muotoon ja lopullisten raporttien kirjoittamiset. Hermojen kiristystä nettiyhteyden pätkiessä ja siten hidastaessa urakan valmistumista.

Klo 22:15 --: Valmistautumista seuraavan päivän tehtäviin oman ajan varjolla. Huomenna tehtävänä viisi tarkasti sovittua havainnointia, sekä ajan salliessa viisi-kymmenen tehtävää joissa joustava aikataulu. Havainnoinnit kahdessa eri kaupungissa, ajomatkaa päivän aikana n. 200 km. Havainnoinneista kaksi on täysin uusia, yksi toista kertaa suoritettava eli oikeastaan uusi ja kaksi menee rutiinilla. Valinnaiset lisähavainnoinnit tuttuja helppoja asiointeja.

SEURAAVANA PÄIVÄNÄ:

Klo 8: Herätys & aamupala. Tehtäväpaperien mukana olemisen tuplavarmistaminen.

Klo 9:30: Matkaan.

jne.


Joku toinen päivä olisi aivan erilainen, ehkä yksi keikka oman työpäivän päätteeksi, tai vapaapäivänä kaksi keikkaa tai sitten kokonainen reitti. Joskus keikat kasaantuvat sumaksi, nyt kahden päivän kestoiseksi isoksi sumaksi matkustamisineen. Onneksi lopussa kiitos seisoo palkan ja korvausten muodossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti