tiistai 1. huhtikuuta 2014

Mysteeriostajan palkkapäivä - helmikuun ja maaliskuun tulot

Helmi- ja maaliskuussa tilityksiä tuli enemmän hyvityksinä tehdyistä ostoista kuin varsinaista palkkaa. Tahti on ollut paljon rauhaisampi tänä vuonna kuin viime vuonna ja se luonnollisesti näkyy kukkaroon tippuvassa rahassakin. Toisaalta tilanne ei haittaa, olen tehnyt tietoisestikin vähän vähemmän, jättänyt tietyn tyyppisiä hommia vähemmälle jne.
Pikku hiljaa alan olla myös sitä mieltä että kilpailu näkyy. Ainakin osa keikoista lähtee nopeammin, jopa pelkällä korvaussummalla ilman palkkaa. Ei ole minun asiani torua mutta miettikää ihmiset kuinka paljon olette valmiita antamaan työpanostanne ilmaiseksi! Suupala silloin tällöin korvattuna, se on ok. Mutta jos tekee kymmeniä ja taas kymmeniä keikkoja ja sitä kautta työtunteja pelkällä nimellisellä korvauksella, se on ajan ja energian haaskausta. Tätä hommaa tekemällä kun voi saada ihan oikeasti rahaakin.

Näitä palkkalukemia kun listaan, ne eivät sisällä korvauksia. Jos minä vastaanotan työkeikan jossa minun tulee ostaa vaikka housut hintaan 40€ ja minä korvaukseksi minulle korvataan kuittia vastaan housujen summa, silloin olen saanut palkkaa 0€ vaikka saisinkin pitää ostamani housut. Ilmoittamani rahasummat ovat siis nettopalkkaa.

Helmikuun tilityksistä palkkaa jäi käteen 153,95€. Maaliskuulla 135,69€. Yhteensä 289€ ja risat. Koko vuoden netto 819€.

Mielenkiinto kohdistuu yhä enemmän itselle uudentyyppisiin projekteihin. Mitä erilaisempi ja harvinaisempi joku keikkatyyppi on, sitä varmemmin haluan osallistua. Pienten ja paikallisten putiikkien sekä matkailu- ja majoitusalojen arviointikeikat herättävät myös varmemmin kiinnostukseni kuin ns. massakeikkojen tekeminen. Vaikka kaikenlaisia pitääkin tehdä oman osaamisen ylläpitämiseksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti